09.03.2017

Miksi laulan kuorossa?

Äitini oli kuorolainen. Kun hän yllättäen melko nuorena kuoli, saimme paljon perheenä tukea kuorolaisilta, jotka olivat hänen ystäviään. Päätin silloin, että jos joskus palaan Laukaaseen asumaan, liityn kirkkokuoroon. Sitten kun elämä johdatti minut perheineni takaisin, liityin parin vuoden kuluttua muutosta kuoron riveihin. Siitä on nyt yli 30 vuotta.

Oma ajatukseni on, että jos olen saanut Luojalta lahjaksi laulunlahjan, velvollisuuteni on käyttää tätä lahjaa muidenkin iloksi. Kuorolaisena koen iloa myös itse saadessani laulaa. Vaikka elämässä on ollut rankkojakin vaiheita, kuorolaulu on auttanut jaksamaan. Kuorossa saa myös olla osallisena seurakunnan monissa juhlatilanteissa. Pääsiäisenä ja Jouluna voi olla sekä vastaanottaja että antaja. Juhlamieli siirtyy mukana kotiin asti.

Kuoro tekee ajoittain vierailuja ja matkoja, jotka aina antavat uutta virkistystä ja vahvistavat yhteenkuuluvuutta.

Ohjelmistomme koostuu pääasiallisesti hengellisistä lauluista ja virsistä. Ne julistavat evankeliumia, mutta myös ylistävät Jumalan kunniaa.

Pidätkö laulamisesta? Tervetuloa kuoroomme! Meillä on paikkoja vapaana sinullekin.

Eeva-Liisa Kovanen, puheenjohtaja

"Tykkää" sinäkin meistä ja yhdessä laulamisesta ja tule mukaan! Olet tervetullut joukkoomme!